Sunday 15 February 2009

Valentinsdagen

Ja, da var årets valentinsdag over, uten særlig mye romantikk og kort og blomster også videre. Og det må jeg si er like greit. For å være ærlig har jeg aldri skjønt helt poenget med denne éne dagen i året man skal vise venner, familie og kjæreste at man er glad i dem. Er ikke det noe man bør gjøre hver dag?

Min mening er i alle fall at valentinsdagen er en komersiell dag som har blitt utnyttet for at butikkene skal tjene mer penger. Ukesvis før den 14. februar reklameres det for spesialtilpassede kort, romantiske dater, flotte gaver, "hvorfor ikke gi noe ekstra til din elskede i år?".

Det kan være, at min mening muligens er litt preget av at jeg er singel, for det er jo sikkert koselig å dra på date på denne kjærlighetens dag. Men likevel føler jeg ikke det er så mye jeg går glipp av. Alle restauranter er fylt til randen, man må stå en halvtime i kø hvis man ikke har reserert bord. Så kommer man sent inn i kinosalen fordi man fikk maten senere enn planlagt, og da er jo selvfølgelig alle de gode setene tatt. (Dette opplevde vi nemlig i kveld)

Så min konklusjon er: Lenge leve hverdags-romantikken! En rose fra sin kjære på en vanlig hverdag er mye mer spennende og overraskende enn på valentinsdagen, er det ikke? Og hver dag og hvert øyeblikk bør jo brukes til å vise folk rundt deg at du er glad i dem. Det blir det kommende årets utfordring.

Takk for at akkurat du leser bloggen min, det setter jeg stor pris på<3

3 comments:

pam2rya said...

Great blog, Therese....thx 4 keeping us posted. Have had fun reading thru:-)

Anonymous said...

Treffende innlegg, kunne ikke sagt det bedre selv ;)

Therese said...

Takk takk:)