Saturday 7 February 2009

Study@Starbucks

Helene og meg selv har herved startet Study@Starbucks. Med jevne mellomrom fremover skal vi møtes på Starbucks for å lese til engelskeksamen i juni.

Ja, for de som ikke har fått det med seg (enten grunnet at jeg har glemt å skrive det på bloggen, eller grunnet slapp blogglesing), så har jeg og Helene meldt oss opp i 2 engelsk 1, tretimersfaget i engelsk, og skal ta muntlig eksamen i juni. I dag startet vi opp med litt diktanalyse, videre skal vi se en film, lese om kultur og historie i Amerika og Storbritannia, og lese Lord of the flies, samt noen noveller. Spennende! Det er i alle fall godt å føle at man bruker hjernen skikkelig igjen.

Ja, jeg vet det, det er litt nerdete å si man savner skole. Men det er fakta, og sånn er det bare! Ikke mobb. Åh, det skal bli godt å bli student! (og ikke våg å si noe annet og ødelegg bildet jeg har av en idyllisk studenttilværelse der man føler man lærer noe nytt hele tida, man har tid til såå mange hobbyer, og man har så lang tid å lese på at eksamen går som en lek).

Ja, når jeg først er inne på temaet studier, så åpnet Samordna opptak for ei lita uke tilbake, og TØH er mitt førsteønske på valg av studieplass til høsten. Så vet du det også. Visjoner og drømmer for studietiden får jeg komme tilbake til en annen gang, for nå har jeg engelsk å lese.

3 comments:

Bente said...

Jasså, du og driv å drømme om vgs igjen altså? :P hvis du ikke har fått det me dæ, så har æ altså meldt mæ opp i 3MX ;) æ har vel nevnt det, men æ har altså gjort det! vart itj bare me tanken :) så apropos å bruk hjernen, hehe.. ;) det e faktisk litt arti!! :D

Anonymous said...

Wow Bente! Imponert! Faktisk ganske mye mer imponert av dæ enn av Therese... :P Ikkje ta d ille opp Therese, for syns du e flink også :)
Men Bente og 3MX... Herlig :) Stå på begge to! Æ sku gjerne tatt nå vgs fag... D va tider d... :P

Thor Haakon Bakke said...

jeg har en analyse av "lord of the flies" liggende hjemme. hadde samme fag som deg da jeg gikk i vg2 (derfor jeg er så grisegod i engelsk). jeg kan sende den til deg om jeg finner den neste gang jeg er hjemme (som datafil så klart)