Monday 8 September 2008

Årbokbide-kåring

Jeg bare kom over noe utrolig morsomt (i alle fall for meg, får se hva alle andre synes) Det er en nettside man kan gå inn på, laste opp et bilde, og få årbokbilde av seg selv i alle mulige varianter fra 1950 og opp til år 2000.

Så jeg bare kjører på, og håper ikke jeg blir ledd loddrett ut. Om det skjer, så gjør ikke det noe, for jeg er ikke så selvhøytidelig at det gjør noe.

Therese 1958:

Fulgt av Therese 1960:

Dette kunne vært meg i 1966, mens mor og far fortsatt var små barn:

Vi ser hårmoten stadig forandrer seg, og det fortsetter den med. 12 år fram i tid til 1978, og vi får dette:Nå vet jeg ikke om genene hadde tillatt denne afroen, men med en krølltang, en god del hårspray og en dæsj fantasi kan man få til litt av hvert!
Vi fortsetter med noe som begynner å likne håret til mamma på gamle bilder. 1984, året mamma og pappa møttes, gir oss dette:
Får håpe håret til mamma så litt bedre ut på henne enn det gjør på meg.
Her har vi kandidaten fra det fantastiske året 1988:
(Fantastisk år, sa jeg! Ikke fantastisk hår...)

Da er vi snart ved veis ende. Her kommer min søster Marias år, 1996:

Jadda, vi kjører på med de to siste. Her er Therese 1998:
Og Therese 2000 får æren av å runde av det hele:


Da er spørsmålet - Hvem går av med seieren for beste årbokbilde?

Stem ved å legge igjen en kommentar, gjerne med begrunnelse. Hvis ingen legger igjen noe som helst, tar jeg det som et tegn på at hele kåringen var en fiasko, og må nøye meg med å se på bildene og småhumre for meg selv.

3-2-1, linjene er åpne.

4 comments:

Helene said...

Haha, du er søt du, therese!! jeg skal tenke litt mer på hvilken årgang jeg liker best.. mye bra å velge i her gitt! Sjåast soon:)

Anonymous said...

Hahaha, dette skal jeg også gjøre! Likte bolleklippen fra 1966 best, fordi boller er godt.

Adrian said...

Afroen fra '78 var nice!! Du bør virkelig satse på den neste gang du skal til frisøren.

Anonymous said...

Haha, festlig! Synes de gamle var best :P 1958 og 1960 var nice. Ellers kledde du 1996 også. Men bolleklippen fra 1966 må du ha jobbet lenge med!.. :P