Thursday 11 September 2008

Om hverdag og hunder og katter og regn.

Jeg føler det er på tide med et nytt blogginnlegg, delvis fordi jeg er lei av å se på forrige innlegg, men mest for å oppdatere hva jeg har gjort i det siste. Hvor kjedelig det enn måtte høres ut. Men det blir det ikke, så bare fortsett å les!

I kontrakten vår står det at vi har 40-timers arbeidsuke, og jeg så med litt gru fram til det. Men realiteten har vist seg å være en helt annen, heldigvis. Ikke det at jeg ikke vil jobbe, men det finnes vel en grense for mye det trengs å gjøres i en kirke også. Vi kan jo ikke ta ifra alle jobben deres bare for å ha noe å gjøre. Menighet handler om samarbeid også.

Så den siste uka har vi kanskje jobbet i gjennomsnitt et par timer hver dag. Her er en oppsumering for hver dag

Lørdag flyttet vi litt rundt på stoler, søndag var det søndagsskole x 2, og et planleggingsmøte for kveldsgudstjenester på kvelden.

Mandag var jeg tre timer på noe som tilsvarer Åpent Lekested, der småbarnsmødre kan komme med barna for å pusle puslespill, leke med plastilina, tegne, rutsje, sykle, leke med sand, og med en liten sang-stund på slutten. Det kom omtrent 20 mødre og litt fler barn da noen hadde med to, og det var en fin stund, selv om jeg ikke følte meg kjempenødvendig bortsett fra når det gjaldt ryddinga. Men vertsmora mi pleier å dra dit, så jeg lekte litt med barna hennes. Sangene de sang var heller ikke ukjente melodier, selv om tekstene var litt annerledes enn jeg er vant til fra Norge. Ro, ro, ro din båt (der man sitter to og to og holder hender mens man ror), samt Boogie woogie woogie (tar den høyre hånden frem, den høyre hånden bak, den høyre hånden frem, og rister litt på den...) Her het den sangen Tookie wookie eller noe sånt da, men jeg klarte å henge med til en viss grad. Hode, skulder, kne og tå var også en slager. Gøy å være litt barn igjen.

Tirsdag var vi på en skole i nærheten for å forberede til lunsjklubb som starter kommende tirsdag. Tok et par timer det også, der vi prøvde å finne ut hvor mange av brettspillene de hadde som var komplette, samt hvor det hadde blitt av bena til fotballspillet og målene til air hockeyen.

Onsdager er teamdag, så vi tok igjen turen til den flotte leiligheten til Janne Lise og Helene i Holborn. Når vi har teamdag har det en tendens til å faktisk bli hele dagen, så jeg så faktisk ingenting til familien i går. Men det er utrolig koselig å bare være med de tre andre. Vandring rundt i sentrum, kaffe i Lambs Conduit og pizzabuffet på Pizza Hut er noen av stikkordene for gårdsdagen. Fotballkampen fikk vi ikke sett siden TV'n sviktet og nektet å vise riktig kanal, men vi holdt oss oppdatert på radioen, og kampen endte i 4-1-seier til England over Kroatia. Hurray!

I dag letet vi videre etter bena til fotballspillet, men måtte bare gi opp, og heller sette opp et nytt fotballspill som de hadde stående. Bortsett fra dårlige skrujern gikk jobben knirkefritt, og vi rakk akkurat å bli ferdig før de skulle ha brannøvelse på skolen. Vi var også innom kontoret, der vår veldig hyggelige kontordame er tilbake på jobb etter en sykdomsperiode - noe som resulterer i enda mindre jobb for oss, siden vi slipper unna maillesing og henting av post.

I morgen har vi fridag, som vi muligens tilbringer i London sentrum med jentene. Var i alle fall snakk om museum eller noe. Som dere kanskje vet er jo alle museum i London, bortsett fra kanskje et par som Madame Tussauds, gratis. Så det må vi dra nytte av.

Lørdag skal vi varme opp dåpsbassenget, som jeg har nevnt i et tidligere innlegg, og søndag blir vanlig søndag igjen. Så dagene går jo, og tiden jeg ikke er på jobb går f.eks. med til fysisk aktivitet, utforske nabolaget og byen, leke med Joseph og Ben, og litt TV og film og sånt. Nå hører jeg Adrian er ute i hagen og leker med Ben i sandkassa, og Ben som prøver å si noe ikke helt forståelig. Jeg skal prøve å få tatt et bilde av barna. Da er det i alle fall enkelte (les: tidligere beboere her) som blir glade:D

Det var en lang, kjedelig oppdatering. Så vi tar en vits til slutt. Den har jeg lært av Johanna, som hadde lært den i engelsken på skolen.
Greia er at det finnes et engelsk uttrykk, "it's raining cats and dogs!", som betyr at det høljregner/detter ned/pøsregner eller noe i den duren. Så her kommer vitsen, ikke fall av stolen.

"It's raining cats and dogs today"
"I know, I just stepped into a puddel..."

Haha, ha en god helg!

2 comments:

Hanna said...

Haha, morro vits!;-) Høres jo som at dere har greie arbeidsoppgaver da! Du er flink! Jo, også så jeg en kommentar på bloggen jg ikke har sett før, er gjerne med til Peru til sommern ja:) hehe..har lånet mitt jg vettu(selvom d også begynner å bli tomt);p

Anonymous said...

Baaaarna mineeeee *dø*

Jeg sendte gave til Ben her om dagen. Du får hilse han og si GRATULERER MED DAGEN i mårra! =)