Friday 5 September 2008

Jobben

Da jeg søkte på ettåringsstillingen, visste jeg lite om hva jeg kom til å gjøre, bortsett fra at det var arbeid i en menighet i London. Det kan høres skummelt ut å gå til noe så ukjent, men jeg så på det som en utfordring - og utfordringer er til for å tas!

Etter et par uker her, faller ting mer på plass. Vi blir kjent med familien, med kirka, men alle e hyggelige medlemmene i kirka, med de som jobber på gymmen, med andre som går på gymmen (jeg snakket med et fra India i dag etter yogatimen (ble forresten litt for lite action for min del), og hun hadde familie som bodde i Oslo, og hadde vært i blant annet Drammen. Verden er ikke stor!)

Nå begynner jeg også å få litt grep om hva det er jeg faktisk skal gjøre dette året. Her kommer en kjapp liste:
*Kontorarbeid (Svare på mail og telefon, ta inn posten, vanne planter, kopiering, kopiering, kopiering (allerede tilbringt en del kvalitetstid med kopimaskina), og litt rydding og sånt.
*Vedlikeholdsarbeid i kirka. Vi har vasket et kjøkken, Adrian vasket dåpsbassenget, og her er han i full sving med å rydde et kott:
*Videre skal vi ha klubb på skolen, der elevene kan komme å være med på. Ofte de elevene som kanksje er litt utafor eller har litt problemer som kommer.
*Søndagsskole under hindi/urdu- gudstjeneste. De skal nå begynne med Revelations, ja du leste riktig- Johannes Åpenbaring. Det kan bli en utfordring. Men jeg skal ha de yngste, så kanskje vi velger å synge Sakkeussangen og sånne ting i stedet.
*Sette ut stoler til familiegudstjeneste, samt være med på søndagsskolen, eller Kidz Club, der.
*Være med på småbarnsgruppe (Moms and todds), blir vel bare meg og ikke Adrian vil jeg tro.
*Muligheter for at det blir en Bibelstudiegruppe for jenter.
*Kanskje Alphakurs.
*Teamdag onsdager
*Fri på fredager.
*Stille opp når noe annet skjer. I morgen skal vi være med å fikse til tamilsk bryllup. Forrige onsdag var jeg i min første begravelse, neste lørdag må vi opp tidlig for å fylle bassenget og varme det opp fordi det skal være voksendåp.

Som dere ser, er ikke alt klappet og klart ennå, fordi skolen startet denne uka, og ting er på vei til å komme i gang nå. Men jeg tror ikke det blir noe problem at vi kjeder oss. I går kjøpte jeg meg sjonglerballer og en av disse få-ringen-av-tauene-og-pinnen-og-kulene-lekene, og den er svært vanskelig og uten fasit. Så nok å finne på blir det sikkert!

Vanskelig? Ja. Umulig? Slettes ikke.

6 comments:

Bente said...

Spennende Therese!! Skriv skriv skriv!!! Jeg leser!! :D Lykke til med arbeidet!


PS: Den der greide jeg LETT! ;P Si i fra hvis den blir for vanskelig for deg da, søta ;)

Anonymous said...

Kirka miiiii. *sjalu* ;)

Maria

Bente said...

Jepp, helt lik. Ringen sitter over den der pinnen, og så skal man få den av, men det går ikke an å få den over de store flate rundingene? Hehe.. :) Du får ta deg en tur til Norge så skal jeg hjelpe deg ;D Den er ikke så vanskelig skjønner du! :D

Anonymous said...

Aha, nå skjønner jeg litt mer av den kommentaren du hadde på siden til Bente, Therese. Trodde først det var brevet som hadde viklet seg fast, men det ga liksom ingen mening...
Kos deg med kopiering og utvikling(?) av ringen;)

Eirik said...

Hei. Nå har jeg lest:)
Ser ut som du får masse å gjøre. Og det er jo bra.

Anonymous said...

Hehe, d kan jo være ringen bare plutselig dætt ned i fanget på dæ? Syns å huske at du har løst en sånn på den måten før... :P

Men stå på, æ har trua på dæ både me tanke på ringen og resten av arbeidet :)