Tuesday 18 November 2008

Snakker vi feriemåned eller?

Nå har Helene vært så flink til å oppdatere bloggen sin, og jeg har vært skikkelig dårlig. Vet du hvorfor? Jeg har vært hjemme. Det startet som en langhelg med to planlagte bursdager fredag og lørdag, og frokost med venninnene søndag, og endte etter en mail til presten, med 10 dager i fedrelandet!

Jeg har gjort masse forskjellig, og foretrekker å liste det opp, utdype det som trengs å utdypes, og så er vi plutselig ajour igjen!

- 18-årsfest for Carina og Sissel Ida. Stor stas. Mange ungdommer, pizza, drikke og dans. Jeg tok imot penger i døra, og satte stempel på hånda. Ikkeno' tull sånn sett.

- 75-årsdag til bestefar. Dret oss ut på underholdninga. Moro. Og litt flaut for de andre, jeg bryr meg ikke, har dummet meg ut før.

- Koselig frokost på hybelen til Ingrid Marie, sammen med Adine, Bente og Ingrid. På selve farsdagen. Bra å få kætsja øpp igjen.

- Haldsamling med mine venner fra Hald som studerer i bartebyen på søndag kveld. Tilfeldig at jeg fant det ut, da jeg møtte Margrete som egentlig studerer i Kristiansand på Trondheim Torg, og som kunne fortelle det skulle være gathering hos Mari. Jeg inviterte frimodig meg selv, og Mari (med assistent Bjarte) hadde bakt boller og kanelsnurrer. Kos!

- Besøk av Hanna, min venninne og teampartner i Peru, nesten en hel dag. Startet med tur til City Syd, midtnorges største? kjøpesenter som hun ikke hadde vært på, og videre hjem til meg der vi lagde middag og spiste kake.

- Swingkurs med KRIK på tirsdag. Veldig gøy. Overrasket over like stort oppmøte blant guttene som blant jentene! Lyst til å begynne på KRIK neste år.

- Bake julekaker. Serinakaker, sjakkruter og kokosmakroner på torsdag mens mamma var på jobb. Mamma hadde fri fredag, så da gjorde vi unna sandkaker og kolakaker. Så det blir nok jul i år også, skal du se!

- Tae kwon-do-trening. Gode minner. Dårlig form etter 1,5 år borte.

- Fredag: 80-tallsparty på Samfundet. Fullt av ukjente folk i morsomme klær og parykker, god musikk, og Adine i lekker rosa topp og magebelte.

- Lørdag: Litt baking til bursdagsselskap på søndag, noen timer på jobb på Burger King, grøt hos Ingrid Marie med henne og Randi, lørdagsmøte i Salem, etterfulgt av tur på Choco Boco i nordre med de to og Ørjan. Og Anders som kom etter å ha blitt nektet adgang til utestedet Storås grunnet alderen. Sånn er det å være 18 og født i desember. Som om jeg skulle si noe...

- Familieselskap for meg på søndag. 6 dager unna bursdag, så det var nært nok til å feires. Besteforeldre, tanter og onkler og søskenbarn tok turen. Pappa hadde diktet sang. Øvd mer enn forrige helg, så det ble ikke fiasko. Takk!

- 16 timer på reisefot for å komme hjem til London igjen. Heldigvis tre timer mindre enn motsatt vei. Og flyturen går fort. Lettet 20.10, landet 20.55. Finn ut selv hvordan.

Så.. Det var min lille ferie hjemme, og plutselig er halve november borte. 20 år om 4 dager. Og da er vi i Carlisle, som vi drar til på fredag. Når vi kommer hjem derfra er nesten hele november borte, og det blir advent. ADVENT! Snart jul, jo! Og det ser dårlig ut for en hvit jul i England. Forholdene er visst bedre i Klæbu, har jeg hørt.

Og jeg må beklage manglende bildeutvalg. Kamera blir glemt når det er travelt. Dessverre.

No comments: