Saturday 29 November 2008

Carlisle og Edinburg

Ja, nå er det vel min tur til å oppdatere fra forrige uke.
men først vil jeg du skal kikke innom Helene, Johanna og Elisabets blogger. De var kjappere på blogginga denne gangen. Linker til høyre, litt lengre nede på sida.

Jeg har hatt en fantastisk flott uke i Carlisle og Edinburgh. Super gjeng, mye morro, masse posering og sightseeing, herlige fødselsdagsgaver og en smak på det å bo i kollektiv.


Går ut fra at du har sett lipp på de andre bloggene nå, og fått med deg hovedinnholdet av uka, og derfor gidder jeg ikke skrive mye. Her kommer noen bilder i ganske tilfeldig rekkefølge..

Med bagasje på Euston Station er vi klar for tur til Carlisle. 4 timer unna det kalde nord.


Lørdag dro vi på fotballkamp Carlisle United - Cheltenham, 1-0! Vi var forberedt på kulde, og ullundertøy, lue, votter og (supporter)skjerf var på plass. Likevel en kald fornøyelse.
Bursdagsfeiring måtte det bli, og jeg var ikke den eneste som hadde bursdag. Hun med den kule ballongen ble 19 den 22.

Man sier ikke nei takk til gratis sjampis på huset?
På The Lodge, droppinnsted for ungdom som Carlisle-teamet jobber på, ble Bop it en hit.
Tabea og Johanna. Tabea er sveitsisk au pair i Carlisle, hos en italiensk familie. Hyggelig jente som ble med på bursdagsfeiring.Carlisle sentrum klar for jul!


EDINBURGH
Edinburgh castle

Utsikten fra slottet. For morsomme poseringsbilder foran telefonbokser o.l. se de andre bloggene. Jeg hadde dårlig batteri på mitt kamera.

Så bar turen opp de 287 trappetrinnene i Scott Monument for å få oversikt over byen. Det ble ganske trangt i trappa etter hvert, og passering hadde vært totalt uaktuelt. Men vi kom oss opp, og utsikten var stor!Vi kunne se "The city of Edinburgh and beyond" som det var reklamert med.

I Skotland snakker de rart. Og det finnes faktisk menn i kilt der. Men sikkert bare for turistenes skyld i kulden nå i november. Alle som har sett "Kar for sin kilt" på NRK vet jo hva det dreier seg om. Vi spiste dessverre ikke haggis, nasjonalretten. (Heldigvis). Det er visst magesekk med diverse inni. Høres ikke særlig fristende ut. Men nå har jeg jo spist kuhjerte og diverse før, så det kunne ikke blitt veldig ille.

Men men, slutt på bablinga. Takk for en herlig uke, folkens (ja, sikter til resten av Team London, og Team Carlisle) Vi gleder oss på besøk til våren!

No comments: