Tuesday 13 January 2009

Status quo

Nå sitter jeg på senga mi, og min "lillebror" Ben sitter ved siden av meg. Han har nettopp badet, og skal snart legge seg. Ofte kommer han inn på rommet mitt for å se hva jeg driver med, eller se på bilder på dataen eller bare leke med det han finner her.

I dag har vi hatt besøk fra Norge. Per Ivar, kontaktpersonen vår i NMS og to andre damer fra NMS har vært her. De snakket med presten vår, og etterpå spiste vi middag på Pizza Hut. Så fulgte jeg dem til t-banestasjonen. Det var litt lengre enn vi (dvs jeg) trodde, men det var en fin gåtur, og dessuten hadde vi jo nettopp spist masse pizza, så vi hadde nok bare godt av det. På vei tilbake stakk jeg innom en LIDL-butikk. Jeg vet mamma savner Lidl som måtte legge ned i Norge, på grunn av alle de billige varene. Jeg skulle i utgangspunktet bare titte, men det er vanskelig uten å kjøpe noe, så jeg slo faktisk til på et fransk språkkurs til en 50-lapp, og andre småting jeg fikk lyst på. (Ja, kjære søsken, jeg kan ta med litt Sjoko Duo hjem neste gang jeg kommer!)

Så fortsatte jeg turen hjemover, og ble etter litt stoppet av en mann som lurte på veien til togstasjonen. Det forekom seg sånn ca sånn:
- I'm not quite sure. You see, I've only lived here for a few months, and haven't been to this area a lot, sa jeg.
- Oh, you're a student?
- No, actually I work here, but I am from Norway.
- Men da kan vi snakke norsk da! kom det fra han.

Sykt usannsynlig! Jeg og Adrian er sikkert de eneste to nordmennene i dette området. Jeg må si jeg gikk å smålo litt for meg selv på vei tilbake etter å ha vist Jon fra Larvik som hadde vært på kurs i nærheten her, omtrent veien til togstasjonen. Håper han fant fram, og kom seg til Oxford eller hvor han nå skulle..

Nå skal jeg se om språkkurset duger til noe. Morsomt å prøve, i alle fall. Jeg sa jo senest i dag til eks-Kamerun-misjonærene fra NMS at jeg hadde lyst til å lære fransk, so let's go for it!

2 comments:

Helene said...

Ah oui! On va parler francais ma chérie. Il n'y aura pas de problème!! Mais, n'oublie pas qu'on doit parler plus l'anglais! British Library, here we come;)

Anonymous said...

Ahaha, kult! D skjer nok ikke så ofte:P