Thursday 11 June 2009

Hjemme

Ja, jeg er hjemme igjen. Har vært hjemme i ei uke nå faktisk. Det er godt. Henge med folk. Synge nattasang for småsøsknene. Kjøre bil. Spise frokost mens jeg leser Adressa. Ha internett lett tilgjengelig igjen. Mange småting å glede seg over!

Men jeg savner London også da. Det føles rart at jeg ikke skal tilbake igjen. Først nå har det gått opp for meg at jeg faktisk ikke skal det. Ikke mer Mums and Toddlers eller lunsjklubber. Ikke mer søndagsskole i St. James. Ikke mer kopieringsmaskin. Enkelte ting kan jeg nok klare meg uten, men jeg kommer til å savne folkene i kirka. Og finværet i London, ikke minst!

Her hjemme har de begynt å mobbe meg da. Trøndersken min har visst blitt veldig utvannet i løpet av året. Takk til Helene og Janne Lise for det! Så hver gang jeg sier vann i stedet for vannj, kan i stedet for kannj etc. får jeg høre det og blir terpet på. Så sommeren får gå med til å lære meg trøndersk skikkelig igjen.

Ellers har jeg ikke så store planer for sommeren. Skjærgårds, flytting, Midtsommerleir på Mjuklia, litt jobbing, ettåringskurs og TMF. Mye bra, altså. Forhåpentligvis litt turer på fjellet, grilling og volleyballspilling også.

God sommer!

No comments: