Thursday 2 April 2009

Miss Morton

Jeg har akkurat vært og besøkt Miss Margaret Morton, som skal bli min nye vertinne fra neste onsdag av. På grunn av at huset jeg nå bor i skal pusses opp til vi får ny assistentprest i juni, må både familien, jeg og Adrian flytte ut, hver til sitt. Så jeg skal altså bo hos Margaret i 56 Stanley Avenue.

Hun er en eldre kvinne på 78 år, har aldri vært gift (dette har jeg ikke fått bekreftet av henne selv, men blitt fortalt av folk i kirka), og hun virker veldig hyggelig, så jeg gleder meg til å bli bedre kjent med henne.

Noen bekymringer kommer naturligvis når det er snakk om å endre bosted. Jeg har vært utrolig heldig med familien jeg har bodd hos hittil - vi har fått middag servert hver dag, har kunnet komme og gå som vi vil, og har hatt tilgang på internett døgnet rundt. Nå blir det litt andre boller, for jeg må sannsynligvis lage mat selv, internett blir ikke å finne, og i løpet av den korte samtalen jeg hadde med Margaret, forstod jeg at 21.00 er en passe innetid på kveldene. Jeg kjenner henne ikke ennå, så jeg håper det var et forsøk på tørrvittig engelsk humor.

Men på den andre siden; klesskapet er større enn det jeg har nå, og jeg bor nærmere kirka, som kan bety noen minutter ekstra søvn om morgenen, og en godkjent unnskyldning til å komme for sent til ting (noe jeg vanligvis ikke gjør, men alle vet jo at jo nærmere man bor, jo senere kommer man).

Arbeidet fremover vil også bli preget av litt flere oppgaver, på grunn av noen endringer i arbeidsfordelingen. Det kommer til å ordne seg fint, for jeg vil jo ha tonnevis med tid til overs når jeg ikke har internett lengre. Tenk så mye lesing jeg skal få gjort unna! (Ja, det er lov å drømme om å faktisk utnytte tiden til noe fornuftig)

Så, det var en kjapp oppdatering, og nå må jeg vel pakke litt, tenker jeg..

3 comments:

Bente said...

grattis me nytt husrom :) krysse fingran for tørrvittig engelsk humor om innetid:P

Eirik said...

lykke til med flytting:) du får det nok fint!

Birgitte said...

Lykke til med flytting! Håper det blir bra! ;)