Monday 8 December 2008

Bryllup!

Jeg har vært i bryllup. Pakistansk bryllup, faktisk! Og det var litt av en opplevelse. Maten er jo et kapittel for seg selv. Kort fortalt: HOT!

Andre stikkord:
Dans
Sang (på urdu)
Henna-tatoveringe
Fargerikt
Sari
Maten, som ble laget og servert av mennene, (noe overraskende). Men det er vel sånn det er, mannen lager mat når andre er der for å beundre den (pappa som fikser lammelår på påskeaften, i alle fall) Godt var det, om ikke litt for sterkt for enkelte av europeisk herkomst.


Bruden kommer gående inn under et teppe. Den røde fargen skal symbolisere kjærlighet.

Og sitter på "tronstolen". Dette er fra festen etter selve vielsen. Mannen ble også ført inn under teppet. Etterpå var det sang, jentene mot guttene, der poenget var å henge ut det andre kjønnet.


Her er Leah, Eden og Alishba som danser. De er 12 og 14 år gamle.


Noen gutter/menn hadde også forberedt en dans:


Kveldens høydepunkt for min del var vel å få hennatatovering. Her ordner hun den på meg:

Yvonne og Shirle fikk også hennatattoveringer, her viser Shirle fram sin:


Ira, en av gjestene, og Rebecca, bruden. Jeg må innrømme jeg ikke var sikker på hvem det var som skulle gifte seg før jeg faktisk kom dit. Det var litt flaut.

Det var uansett en morsom opplevelse, og nå har jeg faktisk vært i pakistansk bryllup, av alle ting!

4 comments:

Bente said...

Herlig :)

Helene said...

Wow. ikke dumt. litt som i bend it like beckham dette her:)

Eirik said...

Konge videoer!

Ingrid Marie said...

Artig! :)